Monday 14 May 2012

Sexual Harrasment!

Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) dengan kerjasama Persatuan Kaunseling Antarabangsa Malaysia (PERKAMA) bersama Unit Kaunseling & Kebajikan Pelajar UNIMAS (UniK) akan mengadakan satu Seminar Wanita Anti Jenayah - "Wanita dan Keldai Dadah" dan "Wanita dan Gangguan Seksual". Butiran program adalah seperti berikut:

Tarikh : 18 Mei 2012 (Jumaat)
Masa : 8.00 pagi hingga 1.00 petang
Tempat : Audit
orium, PKMA
Peserta : 120 orang (lelaki & perempuan)

Objektif program ini adalah untuk meningkatkan kesedaran awam mengenai jenayah keldai dadah terutamanya di kalangan wanita serta isu gangguan seksual. Selain itu para peserta juga didedahkan dengan cara untuk berhadapan & menangani isu2 tersebut serta dibekalkan dengan maklumat tentang penyaluran aduan yang tepat & bantuan2 yang disediakan utk mangsa.

Sehubungan itu, pelajar UNIMAS yang berminat dijemput untuk menyertai seminar yang bakal diadakan ini. Terbuka kepada pelajar lelaki & wanita. Sijil penyertaan & makanan disediakan kepada para peserta. Tempat terhad! 

Pendaftaran akan dibuka pada hari Selasa 8 Mei 2012 & boleh dilakukan di kaunter Pusat Pemajuan Pelajar, Aras 3 Bangunan Hal Ehwal Pelajar & Alumni. Jangan lepaskan peluang! =)


Sumber: Pusat Pemajuan Pelajar (Unit Kaunseling)

No comments:

Post a Comment